Mobilok, kütyük, elektronikus cuccok…

Az online hirdetési díjak fele a kukába megy, de melyik fele?

Hatékony online hirdetési kampány

Hatékony online hirdetési kampány

Az internet megjelenése minden cég életében fordulópontot hozott. Voltak vállalkozások, melyek időben felfedezték a felfutás lehetőségét, de voltak olyanok is, melyek csak most ébredeznek Csipkerózsika álmukból. Számukra a lehetőségek leszűkültek, a tapasztalathiány, a késői felébredés akár végzetes is lehet, legalább is online marketing szempontból.

A vállalkozásoknak szükségük van hatékony online hirdetési kampányok létrehozására, hiszen az online felületeken percenként több ezer potenciális ügyfél keresgél az általuk kínált termékek után.

Óriási butaság lenne kihagyni az alkalmat, hogy ezeket a leendő vásárlókat a vállalkozás ügyfeleivé ne alakítsák. Az online hirdetések többfélék lehetnek, és egyszerre több helyen is érdemes a reklámokat futtatni. A legjobb praktika az, hogy a cég marketingtervet készítsen, és egy meghatározott irányvonalat és költségvetést kövessen. Mire van szükség egy hatékony online hirdetési kampány elkészítéséhez? Elsősorban rengeteg adatra, mely a cég jelenlegi státuszát tükrözi a piacon.

Elemzések sorát kell elvégezni, hogy kiderüljön a követendő út ahhoz, hogy a kampányt siker koronázza. Fontos feltárni versenytársak helyzetét, valamint a termékekre való igényt az online és offline piacon. A marketing kampányok nem kizárólagosan csak az online piacon kínált termékekre és szolgáltatásokra vonatkozhatnak, de minden esetben a vásárlót egy online felületre érdemes átirányítani. A hatékony online hirdetési kampány sikerét nagyban befolyásolja egy felhasználóbarát landing felület kiépítése. Az online felület, ahova érkezik a leendő vásárló, egyszerű döntésekre kell ösztönözzön. Itt dől el a hirdetés hatékonysága, ha a látogató elvégzi a kívánt folyamatot, vásárlást, feliratkozást, akkor a landing oldal megfelelő, ellenkező esetben változtatásokra van szükség. A hatékony online hirdetési kampány paramétereit mérni szükséges. Az elemzések során kapott eredmények alapján optimalizálni lehet a hirdetéseket, kizárni a rosszul teljesítőket, hogy a többi, jól teljesítő nagyobb költségkerethez juthasson.

Print Friendly